Ring oss 08-441 05 00

Chatta och få svar direkt

kundservice@relationreminder.se

Presentreklam

Presentreklam kallas den verksamhet när företag eller annan organisation ger gåvor till kunder eller anställda för att göra reklam. Ordet har därför en tydlig koppling mellan reklam och present. Syftet med att ge presenter är således att uppmuntra mottagaren eller att påverka denne att köpa produkter eller tjänster. I Sverige omsätter presentreklam cirka 10 miljarder kronor.

Varför använda sig av presentreklam?

Att ge en gåva ses som en vänlig gest och mottagaren vill då återgälda denna vänlighet. Man vill alltså uppmuntra mottagaren och påverka denne att köpa produkter eller tjänster. Just att produkten är gratis gör att den väcker uppmärksamhet. Ex på en mässa kommer folk samlas och det gör det lätt att starta en konversation med potentiella kunder.

Profilprodukter för ökad försäljning?

Nästan alla företag använder sig av profilprodukter. Alltifrån mindre företag som köper några enstaka produkter till företag som köper hela kollektioner. Profilprodukter har en oslagbar förmåga att attrahera nya kunder , profilera varumärket/budskapet i företaget och dess omvärld som i sin tur leder till ökad försäljning.

Vilken presentreklam / profilprodukt ska jag välja?

Välj Tillfälle

När ska produkten fungera? Event? Mässa? Internt? Externt? Utskick? Dörröppnare? Överraskning? Gerilla? Säljstöd? Present? Upplaga? Målgrupp? Känner målgruppen till er sedan tidigare?

Välj produkt

Vad ska produkten göra? Nytta? Glädje? Packas? Skickas? Vikten? Färgen? Hanteringen? Tryckytan? Årstid? Händelse (melodifestival, sportmästerskap, valår, högtid)?

Välj Budskap

Vad vill ni förmedla? Nyhet? Påminnelse? Jubileum? Erbjudande? Vägledning? Kunskap? Värderingar? På vilket sätt? Humoristiskt? Provocerande? Vitsigt? Formspråk? Anpassa efter ytan!